Arboslim

Fysieke oefeningen die goed zijn voor mensen met autisme

Fysieke oefeningen die goed zijn voor mensen met autisme

Geplaatst op

Bewegen is goed voor iedereen, maar zeker voor mensen met een mentale aandoening zoals autisme. Uit onderzoek is gebleken dat als er meer dan 20 minuten wordt gesport door mensen met autisme dan helpt dit met het verminderen van stereotypisch gedrag, hyperactiviteit en agressie. Dus fysieke oefeningen helpen met het verminderen van deze trekjes helpt het ook nog eens met het verminderen van gewicht en het verbeteren van de algehele gezondheid. Full body-oefeningen zijn het best voor mensen met autisme omdat deze oefeningen helpen met het verbeteren van de coördinatie, kracht, uithoudingsvermogen en het algemene bewustzijn. Deze blog is bedoeld voor mensen die voor begeleiding autisme volwassenen zorgen.

Kruipen als een beer

Deze oefening is heel goed voor het verhogen van algemene lichaamsbewustzijn en coördinatie. Daarnaast is het ook goed voor de motoriek en als het consistent wordt gedaan zal het ook nog eens de kracht in de benen en het bovenlichaam verhogen. Je start met deze oefening op je handen en knieën. Daarna strek je je benen zodat je op je voeten staat en tegelijkertijd spreid je je handen zodat je optimaal contact hebt met de grond. Als je in deze positie zit moet je voor de persoon die het gaat doen een parcours uitleggen waar hij dan heen en weer kan gaan in deze positie. Dit is niet de makkelijkste positie, dus als jij iemand hebt met autisme die hier moeite mee heeft kun je hem helpen door de heup te ondersteunen.

Het smijten met een medicijnbal

Met zware objecten gooien zoals een medicijnbal zorgt ervoor dat je core sterker wordt en je coördinatie gebalanceerder. Naast dit heeft de oefening ook nog therapeutische voordelen en kan het er voor zorgen dat delen in je brein getriggerd worden waardoor je kortetermijngeheugen verbeterd. Wat je doet met deze oefening is dat je recht gaat staan met de medicijnbal in je hand dan haal je de medicijnbal boven je hoofd en smijt je hem met zoveel mogelijk kracht op de grond. Als je de bal wilt oppakken dan ga je door je knieën en houd je je rug recht. Deze oefening is het best als hij in sets van 20 keer wordt gedaan.

Gerelateerde berichten

Over ons

Contactgegevens

Via info @ domein.nl neem je eenvoudig contact met ons op. We beantwoorden je vragen zo snel mogelijk.

© 2024 Alle rechten voorbehouden